論文200本読むぞ!

2020/11/22からの記録 

  1. 田口雄一朗,2018,「社会科学の“認識論”」『相関社会科学』27巻,57-63.
    2020/11/23
  2. 山元隆春. (1992). < Blanks> 試論: W・イーザー 『行為としての読書』 を読む . 日本文学, 41(4), 82-86.

  3. 井筒満. (1991). 読者論ノート (1): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1991(156), 6-11.

  4. 井筒満. (1991). 読者論ノート (2): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1991(157), 68-75.

  5. 井筒満. (1992). 読者論ノート (3): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1992(158), 48-53.

  6. 井筒満. (1992). 読者論ノート (4): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1992(159), 53-62.

  7. 井筒満. (1993). 読者論ノート (5): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1993(161), 51-60.

  8. 井筒満. (1993). 読者論ノート: 6: W・イーザー著 「行為としての読書」 の批判的検討. 文学と教育, 1993(163), 70-79.

  9. 井筒満. (1994). 読者論ノート: 7: W・イーザー著 「行為としての読書」 の批判的検討. 文学と教育, 1994(164), 34-43.

  10. 井筒満. (1995). 読者論ノート (8): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1995(168), 52-59.

  11. 井筒満. (1995). 読者論ノート (9): W・イーザー著 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1995(169), 40-49.

  12. 井筒満. (1996). 読者論ノート (完): W・イーザー 『行為としての読書』 の批判的検討. 文学と教育, 1996(173), 58-71.

  13. 大石昌史. (1990). イーザーにおける 「相互-作用美学」: テクストと読者の 「相互作用」 の根拠としての 「空所」 と 「否定」. 研究, 8, 106-130.
    2020/11/25

  14. Keating, E. (1993). Correction/Repair as a Resource for Co-construction of Group Competence. Pragmatics, 3, 411–23.

  15. Keevallik, L. (2010). Bodily Quoting in Dance Correction. Research on Language & Social Interaction, 43(4), 401–426.

  16. Merlino, S. (2014). Singing in “Another” Language: How Pronunciation Matters in the Organisation of Choral Rehearsals. Social Semiotics, 24(4), 420–445.

  17.  Veronesi, D. (2014). Correction Sequences and Semiotic Resources in Ensemble Music Workshops: The Case of Conduction®. Social Semiotics, 24(4), 468–494.

  18. Weeks, P. (1982). An Ethnomethodological Study of Collective Music-making. University of Toronto.

  19. ---- (1985). Error-Correction Techniques and Sequences in Instructional Settings: Toward a Comparative Framework. Human Studies, 8(3), 195–233.

  20. ---- (2002). Performative Error-Correction in Music: A Problem for Ethnomethodological Description. Human Studies, 25(3), 359–385.

  21. Macbeth, D. (2004). The Relevance of Repair for Classroom Correction. Language in Society, 33(5), 703-736. Retrieved November 25, 2020, from http://www.jstor.org/stable/4169386